"Wensen zijn voorgevoelens van hetgeen je in staat bent daadwerkelijk te realiseren."

Goethe.


Aan boord mv Westgard.

woensdag 20 januari 2010

Kerst aan boord 25-12-'09

Voor het eerst in mijn leven ben ik met kerst aan boord van een schip.
De kerstboom is goed vastgesjord en de kaarsen worden alleen aangestoken als we in de haven liggen. Onze kok heeft een lijst ingredienten ingeleverd, die in Kiel aan boord gekomen zijn. Hij staat al 2 dagen in de keuken om ons kerstdiner in elkaar te zetten. Extra hoofdbreker is het feit dat ik me zal beperken tot vis. Ik bof, ik krijg tigerprawn en visspiesjes, jammie!

Omdat we een paar dagen werkeloos in Kaskinen liggen kunnen we onze filipijnse vrienden uitnodigen om met ons te komen eten. Ontmoet de engelachtige  kleine Hope (die precies weet wat ze wil) en Angelica. 
Zij waren bij ons samen met hun broer en zus en moeder. Hun vader is ook zeeman. Na het diner is het tijd voor: KARAOKE! De grootste hobby van de filipijnen. Mijn stembanden zitten net in de was vandaag, helaas.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.