We zijn 's avonds laat leeg en worden de haven uitgestuurd. Vastgevroren in de baai liggen we te wachten tot Ymer ons oproept. Voor ons ligt een schip met russische bemanning, ook vast in het ijs. De volgende dag, 's middags zien we ineens een streep open water aan de horizon, het ijs drijft steeds alle kanten op door de wind. We besluiten het erop te wagen want dat scheelt straks een uur varen. De machinist start de motor. Langzaam en moeizaam wrikken en voor en achteruit varen, maar het lukt toch om los te komen. De rus lukt het niet, maar wij varen hem los door dicht langs hem te varen. Er komt niet eens een bedankje. Zonder ijsbreker varen we naar een plek op zee waar we moeten wachten op assistentie van de ijsbreker.
woensdag 10 maart 2010
Exit Utansjo
We zijn 's avonds laat leeg en worden de haven uitgestuurd. Vastgevroren in de baai liggen we te wachten tot Ymer ons oproept. Voor ons ligt een schip met russische bemanning, ook vast in het ijs. De volgende dag, 's middags zien we ineens een streep open water aan de horizon, het ijs drijft steeds alle kanten op door de wind. We besluiten het erop te wagen want dat scheelt straks een uur varen. De machinist start de motor. Langzaam en moeizaam wrikken en voor en achteruit varen, maar het lukt toch om los te komen. De rus lukt het niet, maar wij varen hem los door dicht langs hem te varen. Er komt niet eens een bedankje. Zonder ijsbreker varen we naar een plek op zee waar we moeten wachten op assistentie van de ijsbreker.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.