"Wensen zijn voorgevoelens van hetgeen je in staat bent daadwerkelijk te realiseren."

Goethe.


Aan boord mv Westgard.

maandag 15 februari 2010

Vogels en kranen


Als ik op de brug aan de kaartentafel sta te schrijven zie ik vanuit mijn ooghoek een zwerm vogels langsvliegen, over de rivier. Het zijn spreeuwen, honderden. Ik kijk een tijdje naar de prachtige figuren die ze samen in de lucht maken, allemaal perfect synchroom.Tot mijn verbazing settelen ze zich met z' allen op de ijsschotsen en laten zich al kwetterend de rivier afzakken. Er varen vissersboten langs, maar ze blijven rustig zitten. Het ziet er grappig uit, een gratis ritje naar de stad, per ijsschots en de havenkranen die het allemaal rustig af staan te wachten. Letland is ok!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.